کود ورمی کمپوست جهت تغذیه مناسب و بهداشت آپارتمانی گیاه سانسوریا استفاده میشود که از جمله گیاهان پرطرفدارآپارتمانی می باشد.

سانسوریا که بیشتر به دلیل خاصیت تصفیه کنندگی که دارد علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است.اما برای اینکه رشد خوب و عالی داشته باشد می‌بایست از نظر کوددهی به خوبی به گیاه رسیدگی شود.

خاک گل سانسوریا چگونه باید باشد؟

  • زهکشی مناسب: سانسوریا به خاکی نیاز دارد که آب را به خوبی از خود عبور دهد. در غیر این صورت، ریشه های گیاه دچار پوسیدگی می شوند.
  • مواد مغذی کافی: سانسوریا گیاهی مقاوم است و به خاکی با مواد مغذی زیاد نیاز ندارد. اما برای رشد بهتر، می توان خاک را با کود مناسب تقویت کرد.
  • اسیدیته مناسب: خاک سانسوریا باید کمی اسیدی تا خنثی باشد. بهترین محدوده pH برای سانسوریا بین 5.4 تا 5.7 است.

به طور کلی، خاک مناسب سانسوریا باید ترکیبی از موادی باشد که زهکشی مناسبی داشته باشد و مواد مغذی کافی برای رشد گیاه را تامین کند.

کودی که برای این گیاه استفاده می‌گردد، از لحاظ داشتن ترکیبات مغذی و هم داشتن PH مناسب، بایستی نیازهای گیاه را بتواند تامین نماید

از آنجایی که کود ورمی کمپوست باعث افزایش مواد آلی در خاک و ایجاد ساختار ریشه ای جامد می‌شود ،همچنین عوامل بیماری زا و بذرهای علف‌های هرز را از بین می‌برد و مقدار )pH اسیدیته / قلیایی بودن) خاک را متعادل می‌کند  مناسبترین نوع کود برای این گیاه به شمار می آید.

چه زمان می‌توان کوددهی ورمی کمپوست به گیاه را انجام داد؟

در واقع این سوال اکثر کسانی است که در محیط خانه و آپارتمان سانسوریا نگهداری می‌نمایند.اصولا کوددهی برای گیاه در فواصل زمانی هر چند ماه یکبار انجام می‌گیرد.

اما مواقعی پیش می‌آید که با وجود ظاهر خوبی که گیاه دارد، رشد چندانی را در گیاه مشاهده نمی‌کنیم ،این نشان دهنده کمبود در رسیدن مواد مغذی و ویتامین‌ها به گیاه است که نیاز گیاه به کود دهی مناسب را می‌رساند.

آبیاری سانسوریا

آبیاری این گیاه، حدود یک بار در هفته، در تابستان و دو هفته یک بار، در زمستان، برای این گیاه کافی است.این میزان، بسته به محیط نگهداری گیاه، درجه حرارت و میزان نورِ دریافتی آن متغیر خواهد بود.اگر شما زیاد سفر می کنید یا آبیاری گیاهان منزل تان را فراموش می کنید، این گیاه برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

نورسانسوریا

در وضعیت ایده آل، نور متوسط، مناسب است. ( یعنی حدود ۲ متر فاصله از پنجره جنوبی و غربی)

اما این گیاه، تحمل محیط های پرنور و کم نور و سایه را هم دارد.در صورت کمبود نور برای این گونه‌ها، رده‌های زرد رنگ گیاه، کمرنگ خواهند شد.

خاک  مناسب سانسوریا چیست؟

خاک مناسب سانسوریا، خاک سنگین است؛ یعنی مخلوطی از شن، ماسه، رس و مواد آلی.

سانسوریا در خاک سنگین که سرشار از مواد معدنی و املاح باشد رشد بهتری را خواهد داشت.

پس برای نگهداری سانسوریا، بهتر است به این نکته توجه کنید؛ چون این رشدِ مناسب، باعث زدن پاجوش با سرعت بیشتر خواهد شد.

برای کوددهی سانسوریا، بهتر است از کودهای ارگانیک ورمی کمپوست استفاده کنید.

هر 2 هفته‌ یکبار، برای تغذیه سانسوریا کافی است.