مشارکت گروه تولیدی ورمی کمپوست ورمینو در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

ورمی کمپوست ورمینو - اکسپو 2023
ورمی کمپوست ورمینو – اکسپو 2023

به گزارش ورمینو،مشارکت گروه تولیدی ورمی کمپوست ورمینو در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی از جمله محصولات  مواد غذایی،کشاورزی و … با هدف افزایش مقاصد و گروه کالاهای صادراتی برگزار از ۱۷ ام تا ۲۰ ام اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

کود ورمی کمپوست چیست؟

مهدی توکلی مدیر مجموعه تولیدی ورمی کمپوست ورمینو در این زمینه گفت: مجموعه تولیدی ما  با هدف زندگی ارگانیک و تولید صددرصد خالص کود ورمی کمپوست  یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کود ارگانیک در عرصه کشاورزی ایران محسوب می شود.

او در ادامه گفت: این نوع کود از نوع خاصی کرم خاکی به نام آیزینیا فتیدا در بستری از پسماند میوه‌ها وگیاهان تشکیل می شود، و به دلیل مکانیزم بدن این کرم تمام مواد معدنی، ویتامین ها و آنزیم هایی که یک خاک جهت مرغویت و حاصلخیز به آن نیاز دارد را از راه دفع فضولات تامین می کند.

مزایای کود ورمی کمپوست نسبت به کود شیمیایی و دامی چیست؟

ورمی کمپوست ورمینو
ورمی کمپوست ورمینو – اکسپو 2023

توکلی اضافه کرد: یکی از هزاران خواص چشمگیر این نوع کود به دلیل خلل و فرج آن ، نگهداری و جلوگیری از هدر رفت آب می باشد، بنابراین کشورهایی که درگیر کمبود آب در زمینه های کشاورزی هستند از  این نوع کود ورمی کمپوست استقبال می کنند.

وی در ادامه گفت: اولین قدم برای ورود به زندگی ارگانیک استفاده حداقل از مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی برای زمین های کشاورزی و محصولات گلخانه ای میباشد، ورمی کمپوست ورمینو بستر رشد ارگانیک برای محصولات کشاورزی،گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای رافراهم می آورد و در عین حال تمام ویتامین ها را به گیاه می رساند و طول استفاده طولانی باعث اصلاح فیزیکی و شیمیایی خاک می شود.

توکلی گفت: کودهای دامی علاوه بر اینکه باعث ایجاد بوی نامطبوع در محیط و تجمع حشرات و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود،بذر علف هرز و آفت را وارد زمین های کشاورزی و گلخانه ها میکند و منجر به هزینه های اضافی همچون سم پاشی و از بین بردن آفات و علف هرز و محصولات نامرغوب و آفت زده میشود.

هدف گروه تولیدی ورمی کمپوست ورمینو از  شرکت در نمایشگاه اکسپو2023

ورمی کمپوست ورمینو - اکسپو 2023
ورمی کمپوست ورمینو – اکسپو 2023

مدیر مجموعه تولیدی ورمی کمپوست ورمینو گفت: این نمایشگاه خوشبختانه شرایطی را فراهم کرد که بتوانیم با مشتریان محصولمان از دیگر کشورها تعامل و تبادل نظر داشته باشیم، اکثر بازدیدکنندگان این نمایشگاه متقاضیان خارجی بودند که از کشورهای دیگر جهت بازدید محصولات و توانمندی های صادراتی ایران مراجعه کردند، بازدیدکنندگان بسیاری از کشور های عمان، پاکستان، چین ،ترکیه،افغانستان و کشورهای حاشیه دریای خزر حضور داشتند و این استقبال برای ما بسیار جالب و مایه تعجب بود امیدواریم این ارتباطات حفظ شود و محصولات ما به کشور های جدید صادر شود.

توکلی افزود: محصول ما و اکثر مجموعه های ایرانی بر خلاف نمونه های اروپایی قیمت مناسب تری دارد و همچنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه خرید آن قطعا توجیه اقتصادی بالایی دارد.قطعاً تمامی مجموعه هایی که در این نمایشگاه شرکت کردند اهداف صادراتی طولانی مدتی دارند و امیدواریم تسهیلگری ها انجام شود تا بتوانیم بازار صادرات خود را بهبود ببخشیم.