قیمت ورمی کمپوست به نوع بسته بندی و مصرف آن بستگی دارد.

قیمت ورمی کمپوست

از نظر قیمت ورمی کمپوست نسبت به کودهای دیگر به صرفه‌تر است. و از نظر عناصر میکرو و ماکرو تا حدود زیادی غنی است. خوب است علاوه بر کود گاوی از دیگر پسماندهای غذایی در بستر کرم خاکی استفاده شود. کود ورمی کمپوست تا حدودی نیاز گیاه مد نظر شما را برآورده کرده و خاک را حاصلخیزتر می‌کند.
همانطور که می‌دانید ورمی کمپوست از محصولات مورد استفاده در تولید انواع گیاهان است. در تولید این محصول اگر استانداردها رعایت شود آن را به یک نهاده بسیار با ارزش تبدیل خواهد کرد.قیمت ورمی کمپوست با توجه به نحوه بسته بندی متفاوت است. این محصول به صورت بسته بندی با قیمت مناسب در اکثر فروشگاه ها به فروش می‌رسد.  قیمت خاک کمپوست کیلویی 10000هزارتومان تا 15000 هزار تومان موجود است.

کود و کرم ورمی کمپوست چیست؟

ورمی کمپوست متشکل از ورمی (نوعی کرم خاکی) و کمپوست (کود آلی) است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می‌گردد. ورمی کمپوست از کرم‌های خاکی و کود آلی قابل جذب خاک است. این کرمها برای بافت خاک بسیار مفید هستند. این جانور با تغذیه از مواد آلی موجود در طبیعت آن را به کود آلی مغذی تبدیل کرده، به گونه‌ای که در حال حاضر این کود به عنوان یکی از غنی‌ترین کودهای آلی بیولوژیک شناخته شده در دنیا می باشد که قیمت ورمی کمپوست آن به نسبت کارکردش بسیار مناسب است.

تاثیرات مثبت کرم خاکی در طبیعت

خاک ورمی کمپوست قهوه ای تیره رنگ است، قیمت ورمی کمپوست برای تولید این نوع کود، کمی بالاتر از قیمت ورمی کمپوست خاک سبز است.بیش از ۲۷۰۰ نوع کرم خاکی در طبیعت وجود دارد،  خاک ورمی کمپوست خاکی است که اصلاح کننده خاک‌های نمکی و آهکی می‌باشد که سرشار از تخم کرم خاکی است و به  دلیل جابجایی مداوم در خاک، با ایجاد سوراخ های زیاد، راه نفوذ اکسیژن به خاک را آسان می‌کنند که مناسب برای زمینهای کشاورزی است.

بیشتر بخوانیم : چگونه کمپوست خانگی تهیه کنیم؟

قیمت ورمی کمپوست-ورمینوپلاس

انواع و قیمت ورمی کمپوست

همانطور که گفته شد، قیمت ورمی کمپوست به نوع بسته بندی و مصرف آن بستگی دارد. ورمی کمپوست مصارف زیادی از درمان و تغذیه تا تولید کود دارند به همین دلیل قیمت آن با توجه به نوع ورمی و نیاز کاربر متفاوت خواهد بود. همچنین کود ورمی کمپوست به صورت بسته بندی مناسب برای گلفروشی‌ها در بسته‌های یک کیلوگرمی و سه کیلوگرمی موجود است، که بهترین کود شناخته شده برای گیاهان آپارتمانی از جمله کاکتوس می‌باشد که با توجه به عملکرد آن در قیمت مناسب عرضه می‌شود. کود ورمی کمپوست کیلویی8000 هزارتومان به صورت عمده و 10.000 تومان به صورت خرده‌فروشی به فروش می رسد.

بیشتر بخوانیم : کمپوست قارچ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

ورمی کمپوست زباله شهرداری

کمپوست زباله شهرداری که به وسیله زباله‌های شهرداری تبدیل و تولید می‌شود، مشابه کود گاوی بوده و فقط از نظر محتوی بستر متفاوت است. کود گاوی، بستر فشرده‌ای نسبت به کمپوست زباله شهرداری تشکیل می‌دهد و تکثیر و تولید نوزادان فوق‌العاده زیاد بوده و رشد و بلوغ کرم‌ها به تدریج صورت می‌گیرد و مهاجرت آن‌ها به بستر جدید نیز به آرامی انجام می‌شود. در صورتی که در بستر کمپوست زباله شهرداری درست برعکس آن است و افزایش جمعیت تدریجی، رشد بالینی کرم‌ها سریع، مهاجرت و تولید کود نیز سریع جواب می‌دهد.

ورمی کمپوست خاک برگ

خاک برگ یکی از بسترهای مواد آلی است که از شاخ و برگ درختان غیر مثمر که بیش‌تر در معرض آفتاب خشکیده‌اند به دست می‌آید. این کود از نظر درصد مواد غذایی فقیر و محیط آن تقریبا است. این بستر با توجه به درصد بالای مواد لیگنین‌دار، دوره تغذیه کرم‌ها را کوتاه نموده و در نتیجه کود تولیدی نیز خیلی سریع‌تر به دست می‌آید. میزان افزایش جمعیت و رشد بالینی کرم‌ها خیلی کم و کود تولیدی نیز کاملا سبک و مناسب خاک‌های کاملا سنگین رسی تا رسی شنی است. در تهیه شاخ و برگ درختان باید تا حد ممکن سعی نمود که برگ های خشکیده کاج در آن‌ها وجود نداشته باشد چون کرم‌ها از آن‌ها گریزانند. وجود شاخه‌های باریک در بستر به تهویه آن کمک می‌کند. آبیاری بستر باید به میزان کم و به فاصله زمانی کوتاه صورت بگیرد.

ورمی کمپوست خانگی

تولید کود با ورمی کمپوست خانگی معمولا به دو طریق انجام می‌گیرد:
۱- در فضای باز مثل باغچه منزل
۲- در محفظه هایی مثل سطل آشپزخانه

عوامل تاثیر گذار در قیمت ورمی کمپوست

به­ طور کلی، کیفیت کمپوست را می­‌توان به شاخص‌های متعددی از جمله محتوای رطوبتی، محتوای عناصر غذایی، اندازه ذرات، درجه پایداری، میزان بلوغ، محتوای سایر عناصر (مثل فلزات سنگین)، ثبات آن در طول زمان و سطح آلاینده ­ها (بیماری‌ها، آفات، علف‌های هرز، مواد بی­‌اثر مانند پلاستیک در تمام اشکال آن، فلز، شیشه و فلزات سنگین) در آن مربوط دانست. مواد اولیه، دستور تهیه، فرایند تولید، میزان بلوغ، سیستم و نحوه مدیریت تولید معمولاً تعیین­ کننده کیفیت نهایی کمپوست بوده و بر نحوه استفاده از آن نیز تأثیرگذار هستند. در نتیجه روی قیمت کمپوست تاثیر می‌گذارند.
قیمت ورمی کمپوست-ورمینوپلاس

نحوه خرید ورمی کمپوست

شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت ورمی کمپوست هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری، یعنی از طریق اینترنت ثبت سفارش آنلاین اقدام و مقدار مورد نظر ورمی کمپوست را تهیه کنید. به طور خلاصه کود ورمی کمپوست نوعی کود سبز است که از مواد زاید آلی به کمک ارگانیسم‌های مفید تهیه می‌شود که دارای عناصر مغذی لازم و کافی برای تولید محصول مناسب و سالم است.

بیشتر بخوانیم : تاثیر ورمی کمپوست بر ضخامت ساقه گیاهان

ورمی کمپوست چیست؟

ورمی‌کمپوست متشکل از ورمی (نوعی کرم خاکی) و کمپوست (کود آلی) است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می‌گردد. ورمی کمپوست از کرم‌های خاکی و کود آلی قابل جذب خاک است. این کرمها برای بافت خاک بسیار مفید هستند.

ورمی کمپوست چه انواعی دارد؟

ورمی کمپوست زباله شهرداری-ورمی کمپوست خاک برگ-ورمی کمپوست خانگی

عوامل تاثیر گذار در قیمت ورمی کمپوست چیست؟

مواد اولیه، دستور تهیه، فرایند تولید، میزان بلوغ، سیستم و نحوه مدیریت تولید معمولاً تعیین­ کننده کیفیت نهایی کمپوست بوده و بر نحوه استفاده از آن تأثیرگذار هستند در نتیجه روی قیمت کمپوست تاثیر می‌گذارند.